fredag 9 september 2011

När det vattnas i munnen...

krav.jpg


Vi hade en föreläsning av en ekologisk bonde idag och det var väldigt intressant! Han pratade om ekologisk odling vs. konvensionell, lite om gifter och annat spännande. Vi fick också se bilder på hans gård; grisarna som bökade i skogen, korna som lekte i snön och hönsen som pickade i backen. Det enda problemet var att jag blev så otroligt hungrig av att se all mat! Julskinka, mums...Så fort lektionen tog slut cyklade jag till affären och köpte två stora ekologiska nötbiffar som nu ligger gött i magen.
Jag vet inte om jag är ensam om det, men ser jag djur tänker jag nästan alltid på mat. I alla fall när det är matdjur som kor, grisar, får och vilt. Speciellt när djuren ser ut att ha det bra, som på bilderna; ja då börjar det vattnas i munnen...
Jag blir glad också! "Tänk vad bra att djuren får ha det så bra innan de hamnar i magen! Det är så det ska vara".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar