tisdag 12 juni 2012

Gröt, grötigare, grötigast

(Jag ville egentligen ha en helkroppsbild, men det kändes så töntigt att be någon fota en "dagens outfit" till mig så jag skippade det.)
Idag har arbetet fortsatt precis som igår; lite städa, lite mata, lite titta på grisar. Ganska mycket köra lastare, eftersom det är det roligaste! Gissa om jag blev nöjd när handledare sa "Jag ska gå och fixa en sak, kör runt du hur mycket du vill". Djur är väl helt okej, men maskiner är snäppet bättre. En annan bra sak idag var att jag hade en annan handledare som inte talade skånska- vilket gjorde instruktionerna mycket enklare. Jag gillar verkligen skånska men ibland förstår jag inte ett ord utan står och ler som en fåne och nickar sakta på huvudet, som om jag förstår vad de säger. Suck, skånska borde finnas på google-translate. Imorgon är jag ensam med honom som har mest dialekt av alla, våra konversationer lyder ungefär så här:
Handledare - "Gröt Gröt Gröt"
Ida - "Ursäkta, vad säger du?"
Handledare - "Mera gröt"
Ida - "Jaja, nu förstår jag!"och nickar på huvudet.
Jag går därifrån utan att ha förstått ett ord.

Men men, det kommer nog gå bra! Jag har himla kul i alla fall och efter ett tag kommer jag nog kunna förstå vad han säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar