måndag 11 juni 2012

I sitt anletes svett


(Jag bjuder på en stulen bild av en gris, har inget annat att visa då jag inte har telefonen med mig på jobbet)
Efter första dagen på praktiken är jag trött men nöjd! Jag har fått en genomgång av gården, städat och pysslat på med diverse saker. Jag arbetar bara mellan 8-16 och med en lång fikarast + lunch, så dagen flöt på ganska snabbt. Jag kan dock erkänna att jag inte alls är van att arbeta med kroppen, det var ett tag sedan sista. Efter ett år av hukande över skolböcker (eller, kanske facebook....) så tar det nog ett tag innan kroppen kommer igång. Inte för att jag har jobbat mycket fysiskt innan det heller. Det enda kroppsarbetet jag har gjort under en längre tid är i restaurang och det är också såklart helt annorlunda än att jobba i ett svinstall.
Det enda stora problemet är luften...mina halvtrasiga lungor och dammig luft är ingen bra kombination. Får nog kanske ta och skaffa någon slags astmamedicin, eller så går det att stå ut. The future will tell, som man säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar