onsdag 13 juni 2012

I mitt hus där jag bor

På gården där jag praktiserar finns även ett bostadshus där jag bor. I huset bor även x-antal polacker/ryssar/ukrainare och jag har inte riktigt förstått vad de gör här än. De kan knappt någon engelska och när jag frågat vad de gör här har jag fått till svar "Im here working with pigs in stable", vilket inte säger så mycket. Det är första gången i mitt liv jag verkligen hade velat kunna tala ryska. Man känner sig lite utanför och jag går mest runt och ler fånigt för att de ska tro att jag är en trevlig person trots att vi inte pratar med varandra.
Jag har fått höra av gubbarna jag jobbar med att det pågår ett forskningsprojekt finansierat av Lunds Universitet och att dessa polacker/ryssar/ukrainare tillhör forskningslaget. Det skulle vara intressant att veta vad de forska med...Den enda kontakt jag haft med dem i stallet är när en man kommit in och sagt "We need more pigs" (tänk det med stark rysk accent) och sedan tagit med sig några ut i forskningshuset. Jag undrar vad som pågår där ute...Fantasin skenar så klart iväg och jag har bilder av gris/människohybrider i mitt huvud, men troligtvis är det väl något trist som nya fodersorter eller hur de påverkas av olika halmmängder. Men men, man kan ju alltid fantisera om något mer spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar