onsdag 4 juli 2012

Liten paus

Det blev en liten bloggpaus, luften gick liksom ur efter midsommar och sedan blev det som det blev. Midsommar var härligt i alla fall, ett riktigt gille kan man lugnt säga. Jag har gjort massor med saker sedan dess, men det skriver jag mer om senare. Nu ligger jag i sängen och jäser efter dubbla middagar och ett muffinsbak, bara en halv färdig muffins rymdes i magen - jag åt lite för mycket smet.
Jag är förresten så tacksam över att jag inte bor ensam utan att jag har ukrainarna/polackerna/ryssarna/serberna, vad skulle jag göra utan dem? Jag vet inte exakt hur många som bor här, men jag tror att vi är 11-12 stycken. Idag var jag och fikade på stan med en av kvinnorna (av 11-12 är det en man, resten kvinnor) och det var hur trevligt som helst. Sedan satt vi unga tjejer och snackade killar och annat över en kopp te. Nu på kvällen bjöd de på en god middag och jag stod för efterrätten i form av chokladmuffins. Tänkt så ensam jag skulle vara utan dem...Det är tillräckligt jobbigt trots att de är här eftersom jag inte har så många nära vänner i närheten, känner bara några få. Usch, ensamhet måste vara det värsta som finns. Jag har känt mig ensam några kvällar här, jag vill inte ens tänka på hur det är att vara ensam på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar