fredag 13 juli 2012

Vilken månad!

När jag åkte till Skåne bestämde jag mig för att göra så mycket som möjligt av den här månaden och jag tycker nog att jag lyckats! En liten sammanfattning av alla ställen jag besökt och allt jag gjort och trots den långa listan är det bara ett litet urval.

- Fikat på flickorna på skäret 
- Picknick på stranden i Torekov
- Tittat på potatisfält på Bjärehalvön
- Spenderat en natt på "Grand Hotel" (d.v.s lillstugan på gården hos en vän utanför Ängelholm)
- Klättrat på drivved på Nimis
- Ätit pölse i Köpenhamn
- Åkt förbi x antal keramiker på Österlen
- Outletshoppat i Höganäs
- Stort midsommargille i Kornheddinge
- Badat i badtunna, men skulle nog kalla det att bada i "oidentifierade kroppsvätskor" istället för vatten.
- Promenerat i vackra bokskogar
- Tittat på Gods och Slott
- Bio i Helsingborg
- Sambakonsert i Lund
- Undersökt ödehus under cykelturer på slätten
- Besökt en liten gård vid Höör och klappat ankor och fjällkor
- Ätit glass i Bjärred
- Tittat på maskiner och odlingar på Borgeby Fältdagar
- Kört traktor
- Tittat på fjällkor och skånegäss i Hörby
- Varit på dansbandsfestival och buggat till Arvingarna, Perikles och Larz Kristerz



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar