tisdag 28 juni 2011

Förmiddagen i Bodsjön


Bodsjön där jag bor i sommar är Piteås vackraste by. När jag övningskörde var jag runt i alla byar omkring Piteå och jag kan inte förneka det: Bodsjön är vackrast. Byarna runt Alterdalen är också otroligt vackra, men inte nog för att vinna första platsen. Idag gick jag runt lite på grusvägarna och fotade i solljustet, men jag är inte tillräckligt bra på att fotografera för att göra landskapet rättvisa. Ibland blir jag helt förstummad när jag tittar ut genom fönstret för utsikten är så idyllisk att man kan tro att det är en tysk reklamtidning över Sverige.

Det känns lite konstigt att jag är helt ledig på dagarna och kan strosa omkring, sola och göra vad jag vill medan alla andra jobbar som galningar. Det är bara jag och Björns lillebror som är lediga, de andra åker fram och tillbaka i traktorerna. På torsdag börjar dock mitt jobb och sen är jag inte ledig något under resten av sommaren. Det känns lite segt att börja arbeta, men det är ett roligt jobb så det blir nog bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar