söndag 26 juni 2011

Lärdommar

Någon vis människa sa en gång att man ska lära sig något nytt varje dag för att kunna växa som människa, därför kommer nu denna lista; saker jag lärt mig idag.

- I ryssland skjuter man vargar från bilar med automatvapen. Det ger lite perspektiv på svensk jakt.

- Jonas Gardell friade till Mark Levengood på deras första date. Galet men lite romantiskt tycker jag.

- Man får tydligen inte köra bil barfota för det är farligt. Jag som just hittat my thing gällande bilkörning.

- I Piteå på Renön finns den sällsynta fågeln dvärgmås. Den ser ut som en vanlig skrattmås men mindre, surprise!

- Springer man i skogen och bestämmer sig för att stigar är för mesar, är det högst troligt att man blir blöt (denna teori har jag haft sedan tidigare men efter springturen idag är den bekräftad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar