söndag 26 juni 2011

"Saliga äro de korkade ty de skola flyta när floden kommer"


Mark Levengood är en av mina absoluta favorit komiker/talare/vadhanänär och därför blev jag så glad när jag såg att han är en av sommarpratarna på P1! Han talade i går och det går att lyssna på här. Han känns så empatisk och snäll och han kan tala om hemska saker men ändå med något positivt i rösten. Sen är han oftast så rolig att jag nästan vill kissa på mig.

För något år sedan var jag ensam i Stockholm över en helg för att ta det lugnt. Jag bodde på hotell, gick på stan och åt god mat. En av kvällarna hade jag biljetter till en opera och jag hade gått på stan hela dagen, så jag var väldigt trött i fötterna. Jag hade inte tid att gå tillbaka till hotellet för att vila innan föreställningen, så jag försökte hitta någon stans att sätta mig. Jag gick förbi ett stort glasfönster vid kulturhuset och innanför såg jag flera stolar utställda. "Kultur i Norden- gratis" stod det på en skylt och jag gick in och satte mig. Jag hade ingen aning om vad som skulle hända, men fötterna fick vila och det var varmt så jag var nöjd. Plötsligt gick Mark Levengood ut på scenen och började sin föreställning. I nästan 2h pratade han och jag både skrattade och grät, det var riktigt riktigt bra! Publiken var liten, kanske 50 personer och när han var klar var det mingel med fika. Jag stod och försökte få modet att gå fram till honom och tacka för föreställningen och berätta hur bra jag tyckte han var. Tiden gick och tillslut var jag tvungen att gå vidare för att inte missa operan. Jag ångrar att jag inte gick fram till honom, jag avskyr att vara begränsad av feghet men ibland blir det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar