tisdag 28 juni 2011

Har du också fastnat med huvudet?

Min största fasa i livet är att bli bitter. Sitta i mitt hem, bitter över att livet inte blivit som jag tänkt mig.
Många människor är väldigt bra på att sätta sig själva i situationer de egentligen inte vill vara i. Man vill inte vara kvar på jobbet som får en att må dåligt, men ändå säger man inte upp sig. Man stannar kvar i hemstaden även om man egentligen drömmer om att resa jorden runt, för att det är enklare.

Att inte följa sina drömmar och leva det liv man vill leva, skapar bitterhet. Det spelar ingen roll om man vill bo i en storstad och festa eller på landet och baka, bara det är ens egen dröm och ingens annans dröm om ditt liv. Därför är det viktigt att försöka uppnå sina drömmar, även alla drömmar inte kan nås. Strävar man inte framåt mot drömmar och mål är det lätt att börja klaga över livet för att det inte blev som man tänkt sig. Så vill jag verkligen inte bli, därför försöker jag tänka på Mark Levengoods ord så fort jag vill klaga på att livet inte är som jag vill:
Klaga ej över mörkret- dra ut huvudet ur rumpan istället.

2 kommentarer:

  1. riktigt bra skrivet!
    0ch så HYSTERISKT rolig mark levengood är. älskar honom och hans blåögdda finska dialekt blandad med hans skruvade satiriska humor. men på podden sa han inget om penispasta! kan de ha tagit bort det?!

    SvaraRadera
  2. Jag måste ha lyssnat på en gammal! När jag skulle visa den för Björn märkte jag att det var en annan än den jag lyssnat på. Den gammla var roligare än den om huset han ärvde!

    SvaraRadera