fredag 5 augusti 2011

Förebilder

Jag läste precis ett inlägg som fina Clara har skrivit, det handlar om mammaledighet. Som en liten parentes i debatten vill jag bara tillägga att min mamma arbetade två dagar efter att jag blivit född och efter bara några få månader arbetade hon medans jag var hemma med min pappa. Pappor är oftast inte dumma i huvudet och de flesta klarar av att hålla i en bebis utan att tappa den. Jag har blivit en helt normal människa och om jag jämför med de flesta jag känner så har jag en bättre kontakt med mina föräldrar än vad andra har. En vanlig vardag sitter jag oftast och pratar med mina föräldrar i minst en timme skulle jag tro. Alltså inte om hämtning/skjutsning/bråk utan vanliga diskussioner om samhälle, religion eller annat.Trots att vi inte har haft det otroligt viktiga 24h bebisstirret, som Ebba skriver om.
Jag ville bara påpeka detta och säga att Ebba och Clara och alla andra arbetande mammor som får skit, ni regerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar