torsdag 4 augusti 2011

Möja


Jag tänkte berätta lite mer om Möja, ön där jag bor just nu.
Mamma kommer här ifrån och hennes systers familj och föräldrar bor kvar. Det finns även en massa andra släktingar, det känns som att vem man än möter så är det en tremänning eller fyrmänning.
Tillsammans driver min moster och morföräldrar en restaurang där min morfar fiskar och min moster tillagar den, alltid dagsfärsk! Maten är enkel men otroligt god. Jag bor hemma hos min mormor och morfar just nu, huset mina föräldrar hyr är så litet. Möja är en ganska stor ö med två konsum, några restauranger och några kaféer. Ön binds samman med en lång grusväg, kanske åtta km. Över allt är det små trähus, äppelträd och annat idylliskt!
Jag älskar att vara här för det är så lugnt och nära till naturen, men nu på sommaren är det lite för mycket folk för min smak. Det finns kanske 200-300 bofasta, men på sommaren är det över 1000 som bor här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar