fredag 26 augusti 2011

Letat och hamstrat


I alla dessa år som jag har letat prylar på loppis, har jag undrat om det är värt det. Porslinet, prylarna och textilierna har fått ligga i skåp, under sängen och i alla möjliga vrår. Mamma har tyckt att jag ska rensa och det har jag gjort också; men mycket har fått vara kvar. Alla de gånger som jag har suckat över skåp som är fyllda till bristningsgränsen av porslin.
Om jag kunde resa tillbaka i tiden skulle jag säga till mig själv "Ida det är värt det!". Nu när jag äntligen har utrymme för att kunna använda alla mina fynd så är jag så glad att jag har letat och hamstrat under alla dessa år. Se bara var fint det blir när jag ska äta frukost? Färgglatt och personligt, inte så där IKEA tråkigt som det annars kan bli när man flyttar.
Till er som fortfarande bor hemma: Se till att leta och fixa fram saker till ditt framtida boende! Det blir mycket roligar då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar