lördag 27 augusti 2011

Promenad runt mitt nya hem

Bara kanske fem minuter från lägenheten ligger det ett vackert naturområde som jag har utforskat under eftermiddagen. Tänk att så nära alla villor kan det ändå kännas som att man är ute i en stor skog. Det var verkligen vackert och elljusspåret som jag följde var inte direkt nådigt...vilka backar! Jag kommer avsky den där skogen i vinter, jag som bara åkt skidor där det är relativt platt.

I ett träd såg jag två fina ormar
Hela dagen har varit jättevarm, solen har strålat precis hela tiden
Roliga svampar växte överallt, nästa gång tar jag kanske med mig en svampbok och en korg
Det ligger omkullvräkta träd lite här och där. En del är avsågade så att man kan gå på stigen, men de får ligga kvar i alla fall. Stor skillnad från alla produktionsskogar i norr...

Det finns en liten sjö med massor av näckrosor. På vintern blir sjön till en skridskois, men bara om det fryser när det är högvatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar