söndag 7 augusti 2011

"På den tredje dagen..."


...är Ida fortfarande ledig.
Det har nu gått tre dagar sedan jag arbetade, det är det längsta jag har varit ledig hela sommaren. Det är skönt! Inga pengar kommer in och det är ju synd, men det är skönt att vara ledig. Jag brukar bara kunna gå några dagar innan jag blir rastlös, så vi får se hur länge det tar denna gång. Nu på morgonen var jag i kyrkan här på Möja, det var behöverligt. Jag gillar kyrkan här, den är lugn och varm på insidan. Inte alls som i Piteå stad, den är så kall och stram.

Igår var jag på middag hos mammas släktingar, ännu ett kusinpar som jag inte känner. Min släkt är verkligen stor här på Möja. Vi hade det trevligt med god mat och mycket skratt! Det var en jobbigt hund där som höll på så som hundar alltid gör, men den var lite söt på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar