fredag 5 augusti 2011

Kroppen är paj


Inget jobb för mig idag. En timme hann jag arbeta innan jag bestämde mig för att gå hem och sova bort sjukdomen som härjar i min kropp. Nu är jag fylld till bredden med mediciner och snart blir det paj, det botar det mesta! Om jag kunde välja en favoritsortsfika, skulle det nog vara paj. Äppelpaj, hallonpaj, jordgubbspaj, marängpaj, smulpaj, paj med skal, paj utan skal- you name it and I'll paj it! Jag har kommit på ett nytt verb "att paja", det innebär att man gör paj av det man har hemma. Meningsexempel "Älskling, vi har bara kyckling och tomater i kylen, vad ska vi äta?" Svar: "Vi kan paja det". Allt går att paja, bara man har lite fantasi.
Idag blir det jordgubb/krusbär/blåbärspaj, äpplena på bilden är inte riktigt klara ännu. Pajen blir även helt utan gluten och mjölk. Jag kör glutenfritt och mjölkfritt ett tag för att se hur jag mår i kroppen och idag är första glutenfria fikat. Undrar hur det kommer smaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar