söndag 28 augusti 2011

Tidsfördrivande med stickor



Hela helgen har varit rätt så tråkig. Jag hade planerat att ta det lugnt så att jag skulle vara utvilad när skolan börjar, men oj vad tråkigt jag haft. Det var nog sista gången jag gick en helg utan att träffa några vänner. Tanken på att så många människor är ofrivilligt ensamma varje dag ger mig en knut i magen och en klump i halsen.
Jag har ingen tv och jag vill inte ha någon heller, men nu idag har jag saknat det. Det hade varit skönt att få bädda ner sig i sängen och mysa framför tvn...Men jag är glad att det inte har gått!
För att fördriva tiden har jag istället stickat och varit ute lite. Att sticka är roligt, men jag är otroligt dålig på det. Det enda jag kan göra är tv-sockor, det är verkligen världens enklaste sak att sticka. Till och med jag som enbart kan göra räta/aviga maskor med två stickor klarar av det.
Förrutom stickningen och promenaden har jag plockat ihop en outfit till imorgon då skolan börjar! Jag har första dagen i skolan-pirr i magen, vad jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar