måndag 25 juli 2011

Attackerad av en igelkott!

Nu på kvällen gick jag ut för att plocka lite hallon, en trevlig kvällsaktivitet trodde jag. Precis när jag börjat, hörde jag hur det prasslade i buskarna och en igelkott kom ut. Inget mer med det tänkte jag och fortsatte plocka bär helt ovetande om vad som skulle ske. Plötsligt känner jag något vid min fot och mitt på foten sitter igelkotten! Jag skriker till och rycker bort foten för att sedan börja skratta. Jag fortsätter att skratta tills jag plötsligt känner hur igelkotten biter mig i foten! Ännu en gång rycker jag bort foten och jag börjar skratta ännu mer. Djuret kryper iväg, men bara någon minut senare ser jag hur den är vid bruken med hallonen i. Då reser den sig upp och välter burken! Nu är mitt tåla mod slut så jag säger till den på skarpen och går där ifrån.
Jag går ca 3-4 meter bort och tro det eller ej, den kryper fram till mig igen och biter mig en gång till! Vad i hela världen har jag gjort mot igelkottarna för att förtjäna ett sådant hat? Jag som alltid försvarat dem när Jessie (en hund) gått mot attack. Suck, världen är en skruvad plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar