söndag 3 juli 2011

Marknadsliv


Nu är Öjeby sommarmarknad klar för i år. Jag har köpt lite smått och gott, det mesta är med på bilden förrutom några vackra keramiksaker från Katarina K.

Marknad är härligt, jag gillar det verkligen! Två år har jag sålt bröd på Nolia och det är bland det roligaste jobben jag haft. Det är stressigt och mycket att göra, men stämningen gör att det är värt det. Alla knallar känner varandra och det är som en lagkänsla över alltsammans, trots att det råder en inbördes tävlingt. Man bjuder varandra på varor, skrattar och har roligt. Förrutom den stämningen är det mötet med alla kunder som gör det till ett bra jobb. Jag beundrar alla som klarar av att jobba som marknasknallare, det kräver engagemang och drivkraft. Att åka Sverige runt, packa upp, packa ihop och sedan åka ännu längre är inget som vem som helst klarar av. Tack vare alla driva människor kan vi vanliga gå runt på marknader och förundras av alla produkter, antingen över hur fina de är eller över tanken att folk faktiskt köper skräpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar