fredag 29 juli 2011

Favorit i repris!


Jag läste precis att månadens sötsak på sotasaker.se är temat ROSA och då kände jag att jag verkligen ville dela med mig av mitt bästa rosa recept! Jag har redan bloggat om detta recept en gång, men de förtjänar att vara med igen!

Recept ca 30 kakor
75 g rumsvarmt smör
1 1/5 dl socker
1/5 dl rapsolja
1 msk vaniljsocker
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk hjorthornssalt
några droppar karamellfärg


Sätt ugnen på 150°C. Arbeta ihop smöret med sockret så att det blir mjukt och smidigt. Häll i olja och vispa det fluffigt. Blanda vetemjölet och hjorthornssaltet i en tillbringare. Rör ihop mjölblandningen och smörröran. Forma små bollar av smeten och sätt ut dem på en plåt med bakplåtspapper på, det ska vara ganska stort mellanrum mellan bollarna för det flyter ut lite. Grädda i ca 15 minuter. Doppa i kaffe och njut av smaksensationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar