torsdag 21 juli 2011

Höst


Sommaren är härlig men hösten är bäst. Kläderna är finast och sköna, inte lika ångestladdade som sommarbikinin kan vara. Man kan plocka svamp och lingon i skogen utan att svettas. Man kan dricka hur mycket te som helst och tända massor med levande ljus. Jag undrar hur hösten i Uppsala är? Antagligen kommer jag inte kunna äta melliset efter skolan ute i skogen som jag gör på Renön och jag kommer nog inte kunna gå en promenad i bara strumpbyxor och tjocktröja de dagar kjol känns överskattat. Men jag kommer kunna sitt på kafé Linné och äta en gigantisk bit cheesecake med en ny vän. Jag kommer kunna spontanbesöka mina släktingar över helgen, för första gången i livet. När jag tröttnar på mina kläder kan jag ta en buss till Stockholm för att shoppa, istället för att göra det två gånger om året som jag hittills gjort.

Det är inte helt fel det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar