lördag 30 juli 2011

I valet och kvalet

Jag funderar på att köpa en ny kamera. Innan sommaren började sa jag att om jag lyckades att ta med mig kameran hela tiden och faktiskt tyckte om att fota, skulle jag köpa en ny. Nu har sommaren börjat gå mot slutet och jag gillar att fota och utan kameran känner jag mig lite stympad, så kraven är uppfyllda.
Det är dock dyrt med en ny kamera och jag vet inte riktigt om det är värt det. Jag hade tänkt att den nya skulle kosta max 5000:-, men den jag funderar på kostar närmare 7000:- med objektiv. Sedan kan jag kanske köpa pappas utrustning eftersom han inte fotar så mycket nu för tiden och då är jag uppe i ca 9000:-. Dä ä gode myche pengar.
Därför frågar jag er som använder systemkamera istället för kompakt, är det värt det? Speciellt Olivia, vad tror du?

3 kommentarer:

  1. Det är absolut värt det! Åtminstone jag har aldrig ångrat mitt kameraköp. :)

    SvaraRadera
  2. Då ska jag kanske slå till... :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror också att det är värt det! Har inte din pappa en Canon eos mark av något slag? :P

    SvaraRadera