torsdag 7 juli 2011

Ropen ska skall, mer slarv åt alla!

Många tycker att jag är aktiv och så fylld med energi för att jag hinner baka bröd, laga middag, städa och träna en vanlig vardagskväll men det är för att jag slarvar så mycket (och för att jag inte ser tv).

Är man perfektionist tar det så himla lång tid innan något blir klart. Att slarva är det bästa sättet att få mycket gjort men slippa vara uppe 20h om dygnet. Jag är en slarver utan dess like, men jag klara mig bra iallfall och jag får mycket gjort. Rummet ser alltid snyggt ut för jag slarvstädar det ofta och då hinner jag med andra saker som är roligare, baka bröd tillexempel. När folk sen kommer på besök undrar en del hur det kan se så snyggt ut och då ler jag för mig själv och hoppas att de inte öppnar garderoben där allt ligger intryckt huller om buller.


Underbaraclara skrev ett inlägg om duktiga flickor syndromet som den här perfektionismen är en del av. Läs och begrunda. Ibland är andra bättre på att formulera samma tankar som man själv har och så är det i detta fall för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar